WILDARIUM'a HOŞ GELDİNİZ!

Türkiye'nin ilk ve tek en kapsamlı egzotik canlı ve botanik alan tasarım mimarı olan wildarium'a hoş geldiniz. Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt olduktan sonra giriş yaptığınızda, kendi içeriğinizi göndererek veya mevcut içeriklere cevap göndererek bu platforma katkıda buluna bileceksin. Profilini özelleştirebilir, ödül puanlarınızı içerik yazarak toplayabilirsiniz, diğer üyelerle kendi özel gelen kutunuz üzerinden iletişim kurabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz! Bu mesaj, oturum açtıktan sonra kaldırılacaktır.

zgn

Üye
  • İçerik sayısı

    25
  • Katılım Tarihi

  • Son ziyaret

  • Days Won

    10

İtibar Etkinliği

  1. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Crested Gecko (Correlophus ciliatus)   
    paylaşım için teşekkürler gerçekten güzel olmuş. Sanırım üretilmesi en kolay sürüngenlerden biriside geckolar değil mi ?
    Yavru almak isteyenler için bir rehberiniz olacak mı konu olarak ?
  2. zgn liked bir konuya yazdı : by Hayalci Şirin in Crested Gecko (Correlophus ciliatus)   
    Crested Gecko 
    Crested gecko 1994'e kadar Yeni Kaledonya'da soyu tükendiği sanılan bir gecko türüdür. 1994'te yeniden keşfedilmiş ve captive bred olarak üretilip hobiye kazandırılmıştır.

    Tanım
    Ağaçlarda yaşayan gececil canlılardır, gündüzleri saklanır geceleri avlanırlar, her yüzeye tırmanabilirler ve iyi zıplarlar. Stresten ve sert temaslardan dolayı kuyruklarını bırakırlar yerine yenisi çıkmaz lakin bu hobi de sık karşılaşılan bir durumdur. 
     

    Gözkapakları yoktur, gözlerine gelen tozları silmek ve gözlerini nemlendirmek için dillerini kullanırlar.

    Yaşam Alanı
    Adult boyda bir crested gecko için minimum teraryum ölçüleri 30*30*45 olmalıdır. Teraryumun yüksekliği boy ve eninden fazla olmalıdır. Teraryumda bolca dal ve bitki bulunmalıdır, ayrıca saklanma mağarası bulunmalıdır. 1e 3d şeklinde bakılabilirler. Taban alanında 5 cm derinliğinde torf bulunmalıdır.Kullanılacak özel bir ışık yoktur hareketlerini gözlemlemek için led ışıklar kullanılabilir, ısı veren ışıklar kullanılmamalıdır.

    Sıcaklık ve Nem
    Gündüzleri 26-28°C sıcaklık aralığında olmalıdır. Geceleri 22°C civarı olmalıdır.Kış aylarında teraryumun bir tarafı sıcak bir tarafı serin olmalıdır sıcak bölge için ısıtıcı ped kullanılabilir. Nem ise %60 civarı olmalıdır. Günde 2 defa teraryuma sprey ile su sıkılmalıdır.
    **Beslenme**
    Hem böcek hem meyve yerler eğer bulunabilirse "repashy crested gecko diet" uygun bir üründür. Ama bulunamazsa bir gün meyve bir gün böcekçil beslenebilir cırcır böceği, un kurdu, dubia ve diğer böcekler onlar için uygun besinlerdir, böceğin boyu gecko'nun iki gözü arasındaki mesafeden küçük olmalıdır. Verilebilecek meyveler ise(püre şeklinde) muz, şeftali, kayısı, mango, armut olabilir.Haftada 3 defa d3lü kalsiyuma bulanmış böcek verilmelidir 2 haftada bir de aynı şekilde multivitamin verilmelidir.
    Ayrıca böyle bir sistem uygulanabilir.

    Crested geckolar renk ve morph zenginliğine sahiptir.

  3. zgn liked bir konuya yazdı : by Babasultan in SAKALLI EJDER (POGONA VİTTİCEPS)   
    SAKALLI EJDER
    (POGONA VİTTİCEPS) 

    Dağılım: Avustralyanın tamamında bulunur.
    Habitat: çöller, fundalık alanlar ve okaliptus ormanları gibi geniş bir yelpazede yaşarlar.
    Yetişkin Uzunluğu: erkek 60 cm dişi 51 cm
    Yaşam süresi:  Ortalama 10 yıl 
    Pogona genellikle sakallı ejder olarak bilinen sekiz kertenkele türünün bulunduğu sürüngenlerin bir türüdür. Sakallı ejder ismi kertenkelenin boğazının alt kısmında bulunan çıkıntılardan gelmektedir. Usta tırmanıcılardır. Diğer sürüngenlere kıyasla sert doğaları ve kolay bakımları nedeniyle çoğu zaman evcil olarak beslenilmektedir. Bazıları son derece zeki ve iyi huyludur. Sakallı ejderlerde ilkel zehir bezlerinden kaynaklanan hafif bir zeihr üretir. Fakat bu zehir insanlara karşı zararsız olmasına rağmen daha küçük boyutlu hayvanlara karşı etkilidir.
     Sakallı Ejder Alırken
    Sakallı ejder alırken  dikkat etmeniz gerekn bir kaç tane husus vardır. Alacağınız canlının kuruğunun yay şeklinde yukarıya doğru kalkık olmasına (kuyruğunun kopuk olmamasına dikkat edin). Kafasının dik gözlerinin parlak olmasına ve tırnaklarının kırık olmamasına dikkat edin. Eğer ilk defa besleyecekseniz yetişkin bir canlı almayı tercih edin çünkü sakallı ejderlerin yavruları kolaylıkla strese girerler.
    Teraryum 

    Sakallı ejderler Zamanlarının çoğunu çalılık ve ağaçlarda geçiriler ve sık sık kayalıklara yaslanırlar. Çok zıcak dönemlerde ise çoğunlukla yer altına gömülürler.Bu nedenle teraryumlara daha çok kayalı çöl teması verilmesi daha doğru olur.
    Yetişkin bir sakallı ejder için en uygun teraryum ölçüleri 140 x 45 x 45 şeklindedir. Minimum teraryum ölçüleri ise 75 x 45 x 35 şeklindedir.
    Taban Malzemesi
    Sakallı ejderler Çok sıcak dönemlerde  çoğunlukla yer altına gömülürler.Bu nedenle teraryumlara daha çok kayalı çöl teması verilmesi daha doğru olur.
    taban malzemesi olarak ince taneli kum kullanılması daha doğrudur. Fakat yinede isteğinize göre farklı taban malzemeleride kullanabilirsiniz.
    Alacağınız kumlara dikkat ediniz ve sürüngenler için üretilenleri tercih ediniz. Kalsiyum kumlarını KESİNLİKLE kullanmayınız.
    Dekor
    Sakallı ejderler Zamanlarının çoğunu çalılık ve ağaçlarda geçiriler ve sık sık kayalıklara yaslanırlar. 
    Dolayısıyla Dekor olarak bir iki tane kaya ve bir kaçtane tırmanabileceği dal parçaları koyabilirsiniz.
    Su
    Sakallı ejderler çoğu sürüngenler gibi genellikle kayaların veya yaprakların üzerindeki damla halindeki suları içmeyi severler bu nedenle teraryumunuzu ara sıra spreyleyebilirsiniz. Veya su kabıda kullanabilirsiniz.
    Isı Nem Ve Işık
    Sıcaklık sakallı ejderler  için önemli bir faktördür.
    Küçükler için ideal sıcaklık: 43°C 
    Yetişkin erkekler için ideal sıcaklık: 35°C  olmalıdır.
    Isıyı sağlamak için en iyi yol termostatlı ısıtma kayalardır. Sıcaklıklar gece 8 - 9 °C düşürülebilir.
    UVB aydınlatması bu canlılar için gereklidir. Yaz aylarında günde 12 saat kışın ise günde 8 saat boyunca UVB ışığına maruz kalmaları gerekir. UVB ışıkları teraryumun üstünde ve aşağıya doğru ışık saçacak şekilde sabitlenmelidir. UVB ışığı ciltte D3 vitamininin sentezlenmesine ve diyetteki kalsiyumun emilmesini kolaylaştırır. Bir UVB ampulü sadece 6-8 ay UVB ışınları yayabilirler. Bu nedenle yılda en az 2 defa değiştirilmelidir. 
    Beslenme 
                   
    Sakallı ejderler Etobur ve Otobur özelliğini taşır. Yavru iken et ağırlıklı bir diet uygulanırken erişkinlikten itibaren sebze ağırlıklı bir diet uygulanmalıdır. Verilen yemler ufak parçalar halinde (serçe parmağınızın tırnağı kadar) olmalıdır.
    Dubia, unkurdu, çekirge gibi böceklerle beslenilebilir. Besinlerin labaratuar üretimi olmasına dikkat ediniz. Doğadan yakaladığınız besinlerin parazit taşıma olasılığı yüksektir. Besinleri servis etmeden önce kalsiyum d3 içeren maddelere bulandırılıp servis edilmesi canlının sindirimini kolaylaştıracaktır.
    Sebze olarak turp, bezelye, havuç (nadiren), mantar, elma, kivi, muz, haşlanmış pirinç, mısır(Nadiren) verilebilir.
    Deri Değişimi Ve Kış Uykusu
    Deri değişimi döneminde çok fazla rahatsız etmeyiniz ve teraryumu mutlaka nemli tutmaya özen gösteriniz.
    Kış uykusuna yatırmadan 2 gün önceden beslenmeyi kesiniz. Ve etap etap sıcaklığı düşürünüz. Uyandırmak için tekrar sıcaklığı etap etap arttırınız. Kış uykusu zorunlu değildir. Fakat çiftleştirme düşünceniz varsa kış uykusuna yatırmanız canlının cinsel açıdan performansını arttıracaktır.
    1 Teraryum 2 Ejder
    Birden fazla ejder beslemek istiyorsanız en fazla 1 tane erkek olmasına dikkat ediniz.
    Ve canlıların hemen hemen aynı boyutlarda olmasına özen gösteriniz. Ejderler tehtit altında iken vücut büyüklüklerini kullanarak savunmaya geçtiği için aynı boyutlarda canlı almanız daha az stresli ve kavgalı bir yaşam sunacaktır. 
    Sakallı ejder için gerekli olan tüm ihtiyaçlarınızı surungenpazari.com'da rahatlıkla bulabilirsiniz.
    Kaynak;
    http://www.reptilesmagazine.com/Care-Sheets/Lizards/Bearded-Dragon/ 
  4. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Corn Snake (Mısır Yılanı)   
    Hobiye merak sarıp yeni başlangıç yapacak olan kişilere muhakkak önerdiğim ilk canlı hem bakım kolay hemde saldırgan bir canlı değil.
    Başlangıç seviyesi olarak çok mantıklı bir canlı. Pinkylere bayılıyor   
  5. zgn liked bir konuya yazdı : by Babasultan in Corn Snake (Mısır Yılanı)   
    CORN SNAKE (MISIR YILANI)
     
    PANTHEROPHİS GUTTATUS
     

     
     
     
    Yaşam alanı: Büyümüş tarlalar, orman açıklıkları ve ağaçlar
    Dağılım: Güneydoğu ve Ortadoğu boyunca bulunan Amerika birleşik devletleri.
    Yetişkin Uzunluğu: 60-180 cm
    Yaşam süresi: 20+ yıl
     
     
    Uysal canlılardır. Isırma konusunda isteksizdirler. Ilımlı ve ideal boyutlarda olması, çekici desenleri olması ve nispeten basit bakımlar ile beslenebilmesi onları popüler yapmıştır. Desen ve şekil olarak zehirli yılan türlerine benzer ve bu benzetmeden dolayı sıklıkla öldürülür fakat sanılanın aksine zehirsiz hatta insanlar için faydalı bir türdür. Desen olarak genellikle damalı desenleri olduğu için mısır çekirdeklerine benzer ve isimleri buradan gelir.
     
     
    Almadan önce
     

     
    Yılan almadan önce en az iki defa düşünmenizi tavsiye ederim. Evde yaşadıklarınızla ortak karar verip almanız hem sizin için hem de canlı için daha doğru olur. Yılanları diğer canlılar gibi kabul edilmediğinde sokağa bırakamayacağınızı unutmayınız. Ayrıca yılanlar uzun ömürlü canlılardır eğer bir yılan almak istiyorsanız en az 10 yıllık bir arkadaşlık kurabilecekseniz almanızı öneririm.
    Yılan almadan önce alacağınız yılanın sağlığını kontrol etmenizde fayda vardır. yılanın sağlıklı olduğundan emin olmak için onu iki elinizin için alın ve parmaklarınızın arasında dolaşmasına izin verin. Eğer herhangi bir topaklık hissediyorsanız bu kırık bir kaburganın veya bir tümörün işaretçisidir.
    Aynı zamanda vücudunda kızarıklık veya şişkinlik olmadığına dikkat edin. Bunlar iç parazit belirtileridir.
    Gözlerini kontrol edin açık ve uyanık olmalıdır ve ağzını kontrol edin yılanların salyası mukussuz olur eğer mukoza benzer bir yapıdaysa solunum yolu enfeksiyonu kapmış olabilir.
    Son olarak yılanı bıraktıktan sonra ellerinizi inceleyin herhangi bir kan izi var mı diye.
     
     
    Teraryum
     
     

     
    Mısır yılanlarının teraryumları basit ve az masraflıdır. Plastik bir kap veya cama-cam akvaryumlarda kaçmasına mani olacak bir şekilde (yılanlar çıkamaz dediğiniz en ufak delikten rahatça çıkabilirler.) basit dekor amaçlı üretilmiş malzemelerle kolaylıkla teraryum hazırlayabilirsiniz.
     
     
    Taban Malzemesi
     
    Mısır yılanları genellikle gevşek yapılı taban malzemelerini severler (odun talaşı, gazete vs.). Seçeceğiniz taban malzemesi kolay bakteri tutmayacak cinsten ve orta derecede nem tutucu özelliği olacak türden ve kolay temizlenebilen türden olmalıdır.
     
     
    Dekor
     
    Teraryuma yapacağınız dekorda tamamen özgürsünüz fakat dikkat etmeniz gereken bir iki nokta var. Genellikle hobiye yeni başlayanların ilk hatası teraryumu dekore ederken doğadan topladıkları dal ve taşları kullanırlar. Bu doğal bir görünüm verir fakat yılanınızın sağlığı için pek tavsiye edilmez. Nedeni ise doğadan topladıklarınızı her ne kadar temizleseniz de tam anlamıyla dezenfekte edemezsiniz ve teraryumda oluşacak nemden dolayı bakteri ve parazitler tekrar canlanacaktır. Yılanlar çok nadir hayvanlar oldukları için bu konularda özenli olmanızı öneririm. Teraryumu dekore ederken mısır yılanları için mutlaka birden fazla saklanma alanı oluşturmayı ihmal etmeyin. Yaptığınız dekorda kullandığınız malzemelerde keskin ve sivri çıkıntıların olmamasına dikkat edin.
     
     
    Su
     

     
    Diğer canlılar gibi yılanlar içinde su olmazsa olmazlardandır. Yılanın rahatça uzanabileceği fazla derin olmayan bir kap içinde su koyabilirsiniz. Yılanınız içine pislemediği taktirde 2 günde bir suyu tazelemeniz yeterli olacaktır.
     
     
    Isı Ve Nem
     
    Isı ve Nem faktörleri yılanlar için çok önemlidir. Yılanlar soğukkanlı hayvanlar oldukları için kendi vücut ısılarını kontrol edemezler. Dolayısıyla bu konuda bizim onlara yardımcı olmamız gerekir.
    Teraryumda serin ve ılık olmak üzere iki alan oluşturmamız gerekiyor. Böylece canlı ısınması gerektiğinde sıcak soğuması gerektiğinde de soğuk bölgeyi kullanacaktır. Sıcak alan için ortalama sıcaklık 28°C-30°C soğuk alan için sıcaklık 25°C-26°C olmalıdır. Sıcak alanı ayarlanabilir ısıtıcı ped veya ısıtıcı kaya ile ayarlayabilirsiniz. Soğuk alanı ise ısıtıcı fazla geliyor ise soğuk bölümün üstünde kapakta açacağınız havalandırma delikleri ile ayarlayabilirsiniz.
    Nem ise yılanların derileri için önemlidir. Hafif nemli bir deri yılanın daha rahat hareket etmesine olanak sağlar. Bir teraryumda ortalama nem oranı %70-80 arasında olması idealdir. Nem oranı düştüğü zaman hafif bir spreyleme yöntemi ile yılanı rahatsız etmeden su sıkarak nem oranını arttırabilirsiniz veya yağmurlama sistemi kurarak ta halledebilirsiniz.
     
     
    Beslenme
     

     
    Mısır yılanları yavru iken doğada çekirge, salyangoz gibi böcek türleri ile beslenirken yetişkinlik dönemlerinde fare kuş gibi canlılarla beslenir. Yılanınız yavru ise laboratuvar üretimi pinky, çekirge, fasulye böceği gibi ürünlerle besleyebilirsiniz. Yetişkin zamanlarında ise lab faresi, gonzalez, bıldırcın yavrusu gibi ürünlerle besleyebilirsiniz.
    Vereceğinizi besinin laboratuvar üretimi olmasına özen gösteriniz zira doğadan topladığınız yemler bakteri taşıma olasılığı yüksek olduğu için yılanınıza zarar verecektir.
    Canlı yerine dondurulmuş besin kullanın aksi taktirde yılanınız acemi ise saldırı anında alacağı bir yara ileride enfeksiyon kapmasına hatta inatçı bir yem ise derin yaralar sonucu yılanın ölümüne sebep olacaktır .
    Yılanınızı beslerken teraryumun dışında ayrı bir kapta beslemenizi tavsiye ederim. Teraryum içinde beslenen bir yılan acıktığı zaman sevmek için dahi elinizi uzattığınız zaman elinizi yem zannedip ufak bir saldırı yapacaktır.
    Yılanınızı beslerken vereceğiniz yemin yutabileceği boyutta olmasına dikkat ediniz.(vücut kalınlığından max. 2 kat büyüklük idealdir.) Yemi yedikten sonra min. 6 saatlik bir sindirme vakti bırakınız. Bu 6 saat içinde yılanı elinize almayın ve sarsmayın aksi taktirde strese girip yemi sindirmeden kusabilir.
    Yavru bir mısır yılanını 3-4 günde bir beslemeniz, yetişkin bir mısır yılanını ise 7-8 günde bir beslemeniz yeterli olacaktır. Fazla besleme canlının gelişmesini hızlandırır fakat yaşam süresini düşürür.
    Eğer yılanınız yem kabul etmez ise fazla ısrarcı olmayın stres altında olabilir ona biraz zaman tanıyın. Eğer yine de yemi yemez ise son çare olarak ufak parçalar halinde yavaş ve nazik hareketlerle cımbız yardımıyla yemi boğazına kadar sokun ve hafif masaj hareketleri ile yemi yutmasına yardımcı olun.
     
     
    Üreme
     

     
    Mısır yılanlarının üretilmesi nispeten kolaydır. Üretime geçmeden önce kış uykusuna yatırılmasına gerek yoktur fakat daha olumlu ve sağlıklı bir üreme için yine de kış uykusuna yatırılmaları tavsiyemdir. Kış uykusundan uyandıktan sonra 1-2 hafta içinde bir deri değişimi gözlemlenir. Deri değişimi olduktan sonra dişi ve erkek aynı teraryuma konulur. Birbirlerini tanıdıktan sonra çiftleşme danslarını yapmaya başlayacaktırlar (biraz sert geçebilir panik yapmayın). Çiftleşmeden sonra erkek ve dişiyi ayırabilirsiniz fakat bir birlerine saldırma durumu yoksa ve teraryum 2 yılan için yeterli ise aynı teraryumda kalmaları ve 2-3 defa çiftleşmeleri yumurta döllenmesini daha olumlu sonuçlandırır.
    Çiftleşmeden ortalama 1 ay sonra dişi yumurta 12-24 tane yumurta bırakır. Yumurtaların sıcak ve nemli bir ortamda saklanması gerekir ve 10 hafta sonra yavrular yumurtadan çıkmaya başlar.
     
    1 Teraryum 2 Yılan
     
    Mısır yılanları uysal oldukları için tek bir teraryumda iki adet besleyebilirsiniz fakat teraryum ve koşulları buna göre ayarlamanız lazım. Taban alanı daha büyük bir teraryumda en az 4 tane saklanma alanı en az 2 tane su kabı mutlaka olmalıdır ve seçeceğiniz yılanların desen ve renklerinin birbirine yakın olmasını tercih edin. Eğer ikisi zıt desen ve renkli ise birbirlerini tehdit olarak görmeleri bir ihtimaldir.
     
     
    Kış Uykusu – Deri Değiştirme
     
    Yılanların metabolizmalarının sağlığı için yılda en az 1 defa kış uykusuna yatmaları gerekmektedir. Yılanınız kış aylarında yem yemeyi azaltır, hareketleri yavaşlar ve genellikle soğuk yerde vakit geçirirse bilin ki kış uykusuna hazırlanmaktadır. Bu belirtilerden sonra teraryum sıcaklığını 20°C-21°C yapmanız yeterli olacaktır.
    Sağlıklı bir yılan yılda ortalama 12 defa deri değiştirir. Deri değiştirme döneminde gözleri solgunlaşır, desenleri ve renkleri matlaşır ve genelde dinlenmeye çekilirler. Bu durumlarda teraryum sıcaklığını 1-2 derece arttırmanızda ve nem oranını arttırmanızda fayda vardır. Eğer yılanınızın deri değiştirmede sıkıntı çektiğinizi fark ederseniz yılanı sarsmadan nazikçe elinize alıp su yardımı ile hafif masajla deri değişimine yardımcı olabilirsiniz.
     
     
     
    Teraryum Temizliği
     
    Teraryum temizliğinde kesinlikle kimyasal madde kullanmayınız. Az miktarda saf alkol kullanabilirsiniz fakat ardından bolca durulamanızı öneririm. Pisletmediği taktirde 2 günde bir su değişimi. Haftada bir taban malzemesi karıştırma(alt-üst etme). Ayda bir Taban malzemesi değiştirme. 3 ayda birde komple bakım ve temizlik yapmanız yılanınızın sağlıklı ve temiz bir teraryumda yaşamasına olanak veriri.
     
     
     
    Corn snake için gerekli olan tüm ihtiyaçlarınızı surungenpazari.com'da rahatlıkla bulabilirsiniz.
     
     
     
    Kaynak;
    https://en.wikipedia.org/wiki/Corn_snake
    http://www.wikihow.com/Care-for-a-Corn-Snake
  6. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Tarantula Türlerinden Başlangıç için En Uygunu   
    @zgn hocam gaza getirmek gibi anlaşılsın istemem fakat yazdığınız her şeyi heyecanla takip ediyorum okuyorum. Harika anlatım yapıyorsunuz. Bende ayrı bir ailenin ferdi olarak sizi kısmen anlayabiliyorum zor işler. Fakat sıfırdan kuruluma sevindim en çok çünkü her yaptığınız yeni gelişimi burada paylaşabilirsiniz bu durumdan en çok faydalanacak kilşiler biz takipçileriniz olacak konularınızın sanırım.
  7. Wildarium liked bir konuya yazdı : by zgn in Tarantula Türlerinden Başlangıç için En Uygunu   
    İlk fırsatta eklemeye başlayacağım, şu ara pek ofiste olamıyorum, bir de kızım telefonumu düşürdü arka kamerada ve ekranda sorunum var ekipman desteğini halledeceğim, d90 markV vb makinalarım var lakin internet upload için çok uğraştırır capture et editle falan bir de upload için boyut düşürme format işleri hiç gözüm yemiyor, dediğim gibi ilk fırsatta! 





    *Çok kötü fotoğraflar ama canlıların bir kısmı burada..
     
  8. blue80s liked bir konuya yazdı : by zgn in Tarantula Türlerinden Başlangıç için En Uygunu   
    Evet doğrudur kesinlikle katılıyorum, şöyle bir durum var daha yeni boşandım ve biraz uzun ve sert geçti süreç kızım olduğundan çocuk velayetinde anlaşamadık bir sürü aksilik yaşandı, her neyse daha önce sahip olduğum tüm sistemler bir katakulli ile ortadan canlılarımla birlikte yok edildi eski eşim tarafından.. Bu sebeple hobiye deneyimli ancak sıfırdan başlayan bir konuma düştüm, şimdi herşeyi yeniden kuruyorum yeniden alıyorum anlayacağınız dekorasyona henüz tam manasıyla vaktim olmadı ancak büyük teraryum için kayalarım gelmeye başladı güncel fotoğraf paylaşacağım en kısa zamanda, canlıların doğal çevrelerindeki iklim ve bitki örtüsüne istinaden canlı bitkiler ve yan canlılar da ekleyeceğim tam bir ekosistem yaratmak amacım. Bu büyük teraryum ile ilgili planım da dubia kolonimin bir kısmını içine yerleştirerek teraryum içerisinde kendilerinin üreyerek avcı ve av dengesini kurmak.. Bakalım başarılı olabilecek miyim göreceğiz.. 
  9. zgn liked bir konuya yazdı : by tektimur in TERARYUM   
    İçinde kendi minyatür bahçenizi hatta ormanınızı gördüğünüz, dahası bunu masanızda sergilediğiniz bir mini eko sistemdir teraryumlar.


  10. Wildarium liked bir konuya yazdı : by zgn in Tarantula Türlerinden Başlangıç için En Uygunu   
    İlk fırsatta eklemeye başlayacağım, şu ara pek ofiste olamıyorum, bir de kızım telefonumu düşürdü arka kamerada ve ekranda sorunum var ekipman desteğini halledeceğim, d90 markV vb makinalarım var lakin internet upload için çok uğraştırır capture et editle falan bir de upload için boyut düşürme format işleri hiç gözüm yemiyor, dediğim gibi ilk fırsatta! 





    *Çok kötü fotoğraflar ama canlıların bir kısmı burada..
     
  11. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Tarantula Türlerinden Başlangıç için En Uygunu   
    Bende hem fikirim hocam seninle free feeding her canlı için olmasa da bir çok canşlı için ideal doğal ortamında ki avlanma taktiklerini gözlemlemek adına iyi seçim.
    Kendi canlınızın güncel ve yaşam alanıyla birlikte fotolarını koymanız mümkün müdür ? veya avlanırken video gibi Bizede güzel bir seyir zevki olur.
  12. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Dubia Roch ( Arjantin Hamamböceği)   
    Hocam döktürmüşsün yine konuyu. Aşırı detaylı ve çok güzel olmuş eline sağlık devamını bekliyorum.
  13. Wildarium liked bir konuya yazdı : by zgn in Dubia Roch ( Arjantin Hamamböceği)   
    Blaptica dubia, the Dubia roach, Orange-spotted Cockroach, Guyana Spotted Cockroach, Argentinian Wood Cockroach Olarak anılırlar:

     DİŞİ BİREY                                                    ERKEK BİREY
    Fransız Guyanası dahil olmak üzere orta ve güney Amerika’da dağılım gösterirler.
    Yetişkinleri 4-5 cm arasında , yavrular ise 0,5 cm civarında olurlar.
    Cinsiyet ayrımı erginlerde çok kolaydır.
         


     
    Orta boylu hamaböceği grubundadırlar, ortalama 4-4,5 cm kadar büyürler (1,6-1,8 inç). Cinsiyetleri vücut karakteristiklerinden ayırdedilir  (dimorfik cinsiyet). Yetişkin erkek bireyler tüm vücutlarını kaplayan büyük kanatlara sahiptirler, dişilerde sadece kanat başlangıçları görülebilir. Yetişkin bireyler genellikle kahverengi veya siyah olur, bazı gruplarda daha koyuluk ya da açıklık görürlebilir, bazen de turuncu nokta lekeler gözlemlenebilir, bu farklılıklar koloniden koloniye çevresel etmenler kadar beslenme şekilleri ve ışık oranına göre de değişebilir.
    Dubia'lar yavrularını canlı doğururlar, şöyle ki ; dişi dubia yumurta kesesini oluşturur dışarı çıkarır hava teması sağlar sertleştirir ardından içine geri çeker ve yumurtaların inkubatörde ihtiyaç duyacağı şartları bedeninde oluşturarak yumurta kaybını hem çevresel etmenler tarafından hem de avcılar açısından engellemiş ve üremelerini kolaylaştırmış olur. Dişi birey optimum koşullarda ayda ortalama 20-40 kadar yavru meydana getirir.
    Çok nadiren uçtukları görülür. Hamamböceği türlerinin çoğunun erkeklerinde kanatlar gözlemlenir, ve bu kanatların uçuş için harcayacağı enerjiyi karşılayabilecek potansiyelleri vardır. Bir laborqatuar testinde 2,5m yükseklikten bırakılan yetişkin erkek Dubia bireyi kanatlarını açarak düşüşünün açısını ve hızını ayarlayarak istediği yere rahat ve yumuşak bir iniş gerçekleştirmiştir. Lakin aktif güç kullanarak uçtukları gözlemlenememiştir. Dişilerin sahip olduğu kanatçıklar ve bu kanatçıkların uçuş kontrolü ve aktif güç kullanılan uçuşlar için gerekli kaslara sahip olmayışı yapılan testlerde uçma refleksi göstermemelerini sağlamıştır.
    Bu türün bireyleri ayak uçlarındaki güçlü tutamaçlarının arasından arolium denen yapışkan bir madde salgılayarak düz, kaygan ve her türlü yüzeye tırmanabilirler. Bu sebeple beslendikleri ortamın ağzı mutlaka kapatılmalıdır, kapak açılıp yuva içinde işlem yapılacağı zaman kaçma ve etrafa dağılma ihtimalinin engellenmesi için kabın ağzına iç taraftan 4 kenara da belirli bir genişlikte boydan boya saf vazelin sürülmesi kişisel tavsiyem ve durumu en kolaylaştıracak maliyeti düşük çözümdür. 
    Bu türün yaşamını devam ettirmesi ve üremesi için gerekli optimum sıcaklık 24°C-35°C aralığıdır (75°F-95°F). B. Dubia'lar 20°C'nin (68°F) altında kesinlikle nefes alamayarak öleceklerdir. Dubia'lar düşük ve yetersiz nem değerlerinde kabuk değiştirme işlemini başarılı ve tam anlamıyla sonluçlandıramayacaktırlar. Dubia'lar diğer çoğu türe göre çok daha düşük nem oranlarını tolere edebilirler. Esaret altında nem oranlarıdan çok nem alabilecekleri yemleri sağlamak önemlidir. Portakal favori yiyecekleridir. Esaret altında yuvalandırıldıkları barınakları sürekli temiz ve kuru tutulmalıdır aksi takdire bakteri, çeşitli funglar ve mite oluşumuna ve küf oluşumuna sebep vererek koloninizin sağlığını tehlikeye atacaktır. 
    Dubia'lar hepçildir. Daha çok meyve (yarı tatlı meyve-sebzeler) ile hayvansal gıda ve atıkları tüketebilirler. En favori yiyecekleri arasında Portakal ve Kedi-Köpek Mamaları oldğunu söyleyebilirim. Bunlar dışında havuç, mango, papaya, elma, avacado, muz, kiraz, vişne, çilek gibi meyveler, mısır(taze), domates (yalnız bazı bireyler domatese hiç ilgi göstermezken bazıları üstünden inmeyebiliyor), Marul (iceberg ya da diğer türler değil kesinlikle), armut, diğer balık yemleri, bearded dragon-crested gecko yemleri de kullanılabilir ancak maliyet açısından özellikle Dubia'lar için alınıp kullanılması kanımca mantıklı değildir; bunun yanında ekmek, şekersiz(!) kahvaltı gevrekleri, yumuşatılmış makarna da kullanılabilir. 
    Patates gibi ürünleri sadece nem ihtiyaçlarını kullanmakta kullanacaktırlar. 
    ÖNEMLİ : AŞIRI PROTEİN AĞIRLIK BESLENME KOLONİDE GUT (GOUT) HASTALIĞINA SEBEP OLUP BU HASTA BİREYLERİ YİYEN SÜRÜNGEN VE DİĞER CANLILARIN DA ÖLÜMÜNE SEBEP OLABİLİR!
    Çiftleşme erkek bireyin dişi bireye bir sperm kesesi aktarması ile olur ve dişi ortamda erkek olmasa dahi (belli bir zaman elbette) kendi kendine yumurtlamaya devam edebilmesini sağlar.

    *alamystockphoto'dan alınmış görseldir.
    Daha önce bahsettiğim gibi dişi bu işlemden sonra bir yumurta kesesi oluşturur, içinde döllenmiş yumurtalar mevcuttur, ancak inkubatördeki şartları sağlamak ve avcılardan korumak amacıyla bu keseyi dışarı çıkardıktan hemen sonra içeri geri çeker. Üretimdeki en büyük avantajları da budur.
    Kuluçka yaklaşık bir ay - 28 gün kadar sürer.
    20 ila 40 kadar yavru dişinin içinde yumurtalarından çıkar, 2mm boyutundaki bu yavrular dişi içinde ayrı keselerde bir süre barınırlar.
    Yeni doğanlar yaklaşık 4-6 ay* arasında yetişkinliğe erişirler ( *.: sıcaklık, nem ve sağlanan yem miktarına bağlı olarak değişir.)
    Yeni doğanlar yetişkinliğe erişene kadar ortalama 7 kez başkalaşım-kabuk değiştirme geçririrler. Ve her kabuk değiştirme sürecinde yaklaşık 4'te 1 oranında büyürler.
    Yetişkinler 1-2 yıl* yaşarlar. (*.: ortam şartlarına ve besin öğlerine, sıcaklık, stres, koloni hastalıkları ve benzeri durumlara göre değişiklik gösterir.

    Bakılacakları ortamın, kapağı delikli opak plastik bir plastik kaptan olması en iyisidir.Kabın çok derin olması gerekmez.Koloninizin miktarına göre kabınızı ayarlamanız gerekmektedir. Taban malzemesi olarak toprak yada gazete kağıdı gibi malzemeler kullanabileceğiniz gibi kullanmayıp tabanı boşta bırakabilirsiniz.Boş bırakınca temizliği daha kolay olacaktır.Ayrıca taban malzemesi kullanıldığı zaman temizliği zor olduğu kadar , küçük boylarından dolayı yavruları toplamakta zor olacaktır.Bu yüzden en iyisi taban malzemesi kullanmamaktır. Karanlığı ve saklanmayı sevdikleri için kabın içine saklanma yerleri oluşturulmalıdır.En yaygın ve kullanışlısı yumurta viyolleri kullanmaktır. Saklanmak, doğurmak ve kabuk değiştirmek için bu yumurta kartonlarına ihtiyaç duyarlar. Ortamın ısısı 25 ile 35 derece arası olmalıdır.Üretim için yüksek ısılar her zaman daha elverişlidir.Fakat her zaman serin bir bölüm , ortamda oluşturulmalıdır.Fazla neme ihtiyaçları yoktur.Hafif oranda nem bu tür için yeterlidir.Sıvı ihtiyaçları için ortama koyacağınız yiyecekler ortamın nemini ayarlayacaktır.
    !! ÖNEMLİ : Kişisel Tüm Çeviri, Deneyim, Araştırma, Fikirler TARAFIMA AİTTİR VE KESİNLİKLE KOPYALANAMAZ BAŞKA BİR YERDE KULLANILAMAZ!

    *AlamyStockPhoto'ya sağladığı görsel katkısından ötürü teşekkür ederim.
     
  14. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Paludaryum kurulumum ve zaman içinde tecrübelerim   
    Hocam müthiş !!!!!!!!!!!!!!!!!! @forester elinize sağlık ben bu forumun Türkiyedeki en faydalı yaşam alanı forumu olacağı kanısındayım ama bu ve benzeri konular çokça çoğalmalı böylece o eski yemek kablarındaki akvaryumlardaki canlı bakımları tarihe karışıp böyle müthiş doğanın evlerimizdeki halini görebiliriz gerçekten çok güzel olmuş detaylı anlatmışsınız et obur bitkileride dahil etmeniz harika olmuş.
    Başlıca sorularım :
    1- T8 Yeterli oluyor mu gerçekten yeni sistemler hep LED üstüne ?
    2- Guzmania vivaryum ve paludaryumların vaz geçilmezi ama Türkiye'de tek türü var oda kocaman kırmızı açan halbuki çok daha güzel modelleri var dallarda yaşayabilen onlardan araştırdınız mı hiç bulabildiniz mi ?
    3- Fan olmasa ne olur yani üstü exo terraları bilirsiniz o şekilde tel olsa elek teli gibi ggözenekli yeterli olmaz mı ? fan şart mı ?
    4- İçinde canlı yok galiba ? varsa da ne var ? yoksada ne beslemeyi düşünürsünüz ?
    Kolay gelsin.
  15. zgn liked bir konuya yazdı : by livesgeckos in Sürüngenpazari.com - TV REKLAMI   
    Gerçekten harika bir video ancak bu canlılar bu ülkede yasak bu iş nasıl çözülecek ? 
  16. zgn liked bir konuya yazdı : by Wildarium in Sürüngenpazari.com - TV REKLAMI   
    Bu güzel mesajınız için çok teşekkürler. 
    Teşekkürler. Bizim bu girişimlerimiz devam ettikçe yukardakiler bir şekilde sesimizi duyacak ve gerekli gelişmeler olacaktır diye planlıyoruz. 
  17. zgn liked bir konuya yazdı : by Wildarium in Sürüngenpazari.com - TV REKLAMI   
    Merhaba arkadaşlar;
    Gün geçtikçe sektördeki yerimizi sağlamlaştırmak ve size daha hızlı,güven dolu aynı zamanda profesyonel hizmet vermek için çaba göstermekteyiz. Yeni aldığımız karar ile '' YABAN TV '' de TV reklamlarımızın yayınlaması için ilk adımları attık ve gerekli üzerimize düşen sorumlulukları tamamladık. Bugün Yaban TV belki yarın öbür gün otobüs,metro yada benzeri billboard 'da www.surungenpazari.com ve www.wildarium.com 'u görebilirsiniz. 
    '' BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR ... EN İYİSİ BU ... '' 

  18. zgn liked bir konuya yazdı : by Wildarium in Dubia Roch ( Arjantin Hamamböceği)   
    Bir faydalı kaynak daha metin düzenlemesi yaptım bilginize.  Devamını bekliyoruz.
  19. Wildarium liked bir konuya yazdı : by zgn in Dubia Roch ( Arjantin Hamamböceği)   
    Blaptica dubia, the Dubia roach, Orange-spotted Cockroach, Guyana Spotted Cockroach, Argentinian Wood Cockroach Olarak anılırlar:

     DİŞİ BİREY                                                    ERKEK BİREY
    Fransız Guyanası dahil olmak üzere orta ve güney Amerika’da dağılım gösterirler.
    Yetişkinleri 4-5 cm arasında , yavrular ise 0,5 cm civarında olurlar.
    Cinsiyet ayrımı erginlerde çok kolaydır.
         


     
    Orta boylu hamaböceği grubundadırlar, ortalama 4-4,5 cm kadar büyürler (1,6-1,8 inç). Cinsiyetleri vücut karakteristiklerinden ayırdedilir  (dimorfik cinsiyet). Yetişkin erkek bireyler tüm vücutlarını kaplayan büyük kanatlara sahiptirler, dişilerde sadece kanat başlangıçları görülebilir. Yetişkin bireyler genellikle kahverengi veya siyah olur, bazı gruplarda daha koyuluk ya da açıklık görürlebilir, bazen de turuncu nokta lekeler gözlemlenebilir, bu farklılıklar koloniden koloniye çevresel etmenler kadar beslenme şekilleri ve ışık oranına göre de değişebilir.
    Dubia'lar yavrularını canlı doğururlar, şöyle ki ; dişi dubia yumurta kesesini oluşturur dışarı çıkarır hava teması sağlar sertleştirir ardından içine geri çeker ve yumurtaların inkubatörde ihtiyaç duyacağı şartları bedeninde oluşturarak yumurta kaybını hem çevresel etmenler tarafından hem de avcılar açısından engellemiş ve üremelerini kolaylaştırmış olur. Dişi birey optimum koşullarda ayda ortalama 20-40 kadar yavru meydana getirir.
    Çok nadiren uçtukları görülür. Hamamböceği türlerinin çoğunun erkeklerinde kanatlar gözlemlenir, ve bu kanatların uçuş için harcayacağı enerjiyi karşılayabilecek potansiyelleri vardır. Bir laborqatuar testinde 2,5m yükseklikten bırakılan yetişkin erkek Dubia bireyi kanatlarını açarak düşüşünün açısını ve hızını ayarlayarak istediği yere rahat ve yumuşak bir iniş gerçekleştirmiştir. Lakin aktif güç kullanarak uçtukları gözlemlenememiştir. Dişilerin sahip olduğu kanatçıklar ve bu kanatçıkların uçuş kontrolü ve aktif güç kullanılan uçuşlar için gerekli kaslara sahip olmayışı yapılan testlerde uçma refleksi göstermemelerini sağlamıştır.
    Bu türün bireyleri ayak uçlarındaki güçlü tutamaçlarının arasından arolium denen yapışkan bir madde salgılayarak düz, kaygan ve her türlü yüzeye tırmanabilirler. Bu sebeple beslendikleri ortamın ağzı mutlaka kapatılmalıdır, kapak açılıp yuva içinde işlem yapılacağı zaman kaçma ve etrafa dağılma ihtimalinin engellenmesi için kabın ağzına iç taraftan 4 kenara da belirli bir genişlikte boydan boya saf vazelin sürülmesi kişisel tavsiyem ve durumu en kolaylaştıracak maliyeti düşük çözümdür. 
    Bu türün yaşamını devam ettirmesi ve üremesi için gerekli optimum sıcaklık 24°C-35°C aralığıdır (75°F-95°F). B. Dubia'lar 20°C'nin (68°F) altında kesinlikle nefes alamayarak öleceklerdir. Dubia'lar düşük ve yetersiz nem değerlerinde kabuk değiştirme işlemini başarılı ve tam anlamıyla sonluçlandıramayacaktırlar. Dubia'lar diğer çoğu türe göre çok daha düşük nem oranlarını tolere edebilirler. Esaret altında nem oranlarıdan çok nem alabilecekleri yemleri sağlamak önemlidir. Portakal favori yiyecekleridir. Esaret altında yuvalandırıldıkları barınakları sürekli temiz ve kuru tutulmalıdır aksi takdire bakteri, çeşitli funglar ve mite oluşumuna ve küf oluşumuna sebep vererek koloninizin sağlığını tehlikeye atacaktır. 
    Dubia'lar hepçildir. Daha çok meyve (yarı tatlı meyve-sebzeler) ile hayvansal gıda ve atıkları tüketebilirler. En favori yiyecekleri arasında Portakal ve Kedi-Köpek Mamaları oldğunu söyleyebilirim. Bunlar dışında havuç, mango, papaya, elma, avacado, muz, kiraz, vişne, çilek gibi meyveler, mısır(taze), domates (yalnız bazı bireyler domatese hiç ilgi göstermezken bazıları üstünden inmeyebiliyor), Marul (iceberg ya da diğer türler değil kesinlikle), armut, diğer balık yemleri, bearded dragon-crested gecko yemleri de kullanılabilir ancak maliyet açısından özellikle Dubia'lar için alınıp kullanılması kanımca mantıklı değildir; bunun yanında ekmek, şekersiz(!) kahvaltı gevrekleri, yumuşatılmış makarna da kullanılabilir. 
    Patates gibi ürünleri sadece nem ihtiyaçlarını kullanmakta kullanacaktırlar. 
    ÖNEMLİ : AŞIRI PROTEİN AĞIRLIK BESLENME KOLONİDE GUT (GOUT) HASTALIĞINA SEBEP OLUP BU HASTA BİREYLERİ YİYEN SÜRÜNGEN VE DİĞER CANLILARIN DA ÖLÜMÜNE SEBEP OLABİLİR!
    Çiftleşme erkek bireyin dişi bireye bir sperm kesesi aktarması ile olur ve dişi ortamda erkek olmasa dahi (belli bir zaman elbette) kendi kendine yumurtlamaya devam edebilmesini sağlar.

    *alamystockphoto'dan alınmış görseldir.
    Daha önce bahsettiğim gibi dişi bu işlemden sonra bir yumurta kesesi oluşturur, içinde döllenmiş yumurtalar mevcuttur, ancak inkubatördeki şartları sağlamak ve avcılardan korumak amacıyla bu keseyi dışarı çıkardıktan hemen sonra içeri geri çeker. Üretimdeki en büyük avantajları da budur.
    Kuluçka yaklaşık bir ay - 28 gün kadar sürer.
    20 ila 40 kadar yavru dişinin içinde yumurtalarından çıkar, 2mm boyutundaki bu yavrular dişi içinde ayrı keselerde bir süre barınırlar.
    Yeni doğanlar yaklaşık 4-6 ay* arasında yetişkinliğe erişirler ( *.: sıcaklık, nem ve sağlanan yem miktarına bağlı olarak değişir.)
    Yeni doğanlar yetişkinliğe erişene kadar ortalama 7 kez başkalaşım-kabuk değiştirme geçririrler. Ve her kabuk değiştirme sürecinde yaklaşık 4'te 1 oranında büyürler.
    Yetişkinler 1-2 yıl* yaşarlar. (*.: ortam şartlarına ve besin öğlerine, sıcaklık, stres, koloni hastalıkları ve benzeri durumlara göre değişiklik gösterir.

    Bakılacakları ortamın, kapağı delikli opak plastik bir plastik kaptan olması en iyisidir.Kabın çok derin olması gerekmez.Koloninizin miktarına göre kabınızı ayarlamanız gerekmektedir. Taban malzemesi olarak toprak yada gazete kağıdı gibi malzemeler kullanabileceğiniz gibi kullanmayıp tabanı boşta bırakabilirsiniz.Boş bırakınca temizliği daha kolay olacaktır.Ayrıca taban malzemesi kullanıldığı zaman temizliği zor olduğu kadar , küçük boylarından dolayı yavruları toplamakta zor olacaktır.Bu yüzden en iyisi taban malzemesi kullanmamaktır. Karanlığı ve saklanmayı sevdikleri için kabın içine saklanma yerleri oluşturulmalıdır.En yaygın ve kullanışlısı yumurta viyolleri kullanmaktır. Saklanmak, doğurmak ve kabuk değiştirmek için bu yumurta kartonlarına ihtiyaç duyarlar. Ortamın ısısı 25 ile 35 derece arası olmalıdır.Üretim için yüksek ısılar her zaman daha elverişlidir.Fakat her zaman serin bir bölüm , ortamda oluşturulmalıdır.Fazla neme ihtiyaçları yoktur.Hafif oranda nem bu tür için yeterlidir.Sıvı ihtiyaçları için ortama koyacağınız yiyecekler ortamın nemini ayarlayacaktır.
    !! ÖNEMLİ : Kişisel Tüm Çeviri, Deneyim, Araştırma, Fikirler TARAFIMA AİTTİR VE KESİNLİKLE KOPYALANAMAZ BAŞKA BİR YERDE KULLANILAMAZ!

    *AlamyStockPhoto'ya sağladığı görsel katkısından ötürü teşekkür ederim.
     
  20. zgn liked bir konuya yazdı : by Wildarium in Meyve Sineği ( Kültürü Hazırlamak ) + Resimli Anlatım   
    Merhabalar;
     
    Şimdide meyve sineği kültürü hazırlamayı anlatacağım umarım faydası dokunur.  
     

     
    - Bardağın 1/3 kadar hazırladığımız mamayı ekliyoruz ( mümkünse yurt dışından hazır mama temin edin.)
     

     
    - 1/2 kadar Ro su ekliyoruz (normal şişe suyuda olur) 
    - Plastik kaşık ile yavaşça karıştırıyoruz.
     

     
    - Yüzeye aktif maya ekliyoruz ve 20,50 adet kadar tahıl (çok fazla aktif maya eklemeyin.)
     

     

     
    - Kağıt malzeme dürüldükten sonra bardağa eklenir.
     

     

     
    - 50/100 adet kadar koloni yetişkin meyve sineği ekliyoruz kabımıza.
    - Kapta rakam yazar yere havalandırma yapmayı unutmayın pamuk koyabilirsiniz delip.
    - Kültür 10-15 günde hazır hale gelir ve binlerce meyve sineğiniz olacaktır.
    - 2 Haftada bir kültürlerinizi yeni kaplara alınız.
    - Bardaklarda hafif nemli olmalıdır çok az şekilde.
    - Sıcaklık önemli oda sıcaklığında olmalı kültürler.
     
  21. zgn liked bir konuya yazdı : by Wildarium in Morio Kurdu Üretimi   
    2. Konunuz bu forum'da açtığınız ve ilki en az ilki kadar çok faydalı olduğu kanısındayız bizde. Bu ivmede bu alt yapıda devam edersek gelecekteki en detaylı Türkiye'de bulunan yaşam alanı formu olacağız. Bildiklerinizi tüm hobici ve bizlerle her daim paylaşmanız dileği ile. Konuyu biraz metin düzenlemesi yaptım okunması kolay ve şık olsun diye bilginize. Sizden ricam imzanızı lütfen düzenleyiniz daha sade daha şık bir anlatım kullanınız çok uzun imzalar forumda ki görselliğide bozmakta bilginize.
    Keyifli forumlar.
  22. zgn liked bir konuya yazdı : by blue80s in Morio Kurdu Üretimi   
    Gördüğüm en detaylı anlatım olmuş elinize sağlık bu foruma bayağı katkınız olacak anlaşılan.
  23. blue80s liked bir konuya yazdı : by zgn in Morio Kurdu Üretimi   
    Latince adı: Zoophobus morio
    İngilizce adı: Morio worms
    Türkçe adı: Morio kurdu

             
          

    Morio Kurdu (İngilizce: Morio worms, Latince: Zoophobus morio) Orta Amerika ve Güney Amerika bölgelerinde yaşayan yaşamı boyunca yumurta,larva,pupa,böcek olmak üzere toplam 4 yaşam evresi geçiren bir eklem bacaklı canlı yem türüdür.
    Morio kurdunun larva formları besin değerleri açısından zengin olduğu için birçok hayvana yem olarak verilir.Sürüngenler,örümcekler, balık ve kuş türleri morio kurdunu severek tüketirler.Besin değeri larva halindeyken daha çok olması ve yumuşak olması canlı yem olarak kullanılmasındaki en önemli sebeptir.Larva boyutları 7 cm kadar olabilen bu canlılar saldırgan ve oldukça oburdur.Havuç,elma,kabak,patates gibi sebze ve meyvelerle beslenen ayrıca yataklığını tüketen morio kurtları besin ve su ihtiyaçlarını karşılamış olurlar.Yaşam alanları genellikle tahıllardan oluşan yataklıklardır.İdeal yaşam alanı sıcaklığı 25-30 derece, ideal nem oranı %60 olmalıdır.Saldırgan oldukları için koloni içerisinde pupa evresine giren canlı koloniye yem olur.Çünkü pupa evresinde fiziksel aktiviteleri azalır ve tehlike anında kaçamazlar.Bu yüzden grub halindeyken pupaya korkularından dönüşmezler.Morio kurdu için en büyük tehdit yamyamlık,kuş saldırıları,mite ve küflenme sorunlarıdır.
    Morio kurdunun her gün aynı canlıya yem olarak verilmesi yağlanmayı artıracağı için doğru değildir.Beslediğiniz hayvana göre haftada 3-4 kez larva olarak verilmesi daha sağlıklı olacaktır.Ayrıca böcek evresindeyken verilen canlı yemler büyük oldukları için canlıların ağız ve boğazlarına zarar verecektir.
    Büyük sürüngenler,tarantulalar ve amfibiler tarafından en çok tercih edilen yemlerden biridir. Üretimi kolay olmasa da bakımı ve saklanması kolaydır. Yetişkin bir larva(kurt) 4-5cm arası büyüklüğe ulaşır. Hem yüksek protein hem de yüksek yağ ihtiva eder. Bu nedenle sürekli yem olması zararlıdır, yem olduğu canlıda yağlanma problemi ortaya çıkar. Kış uykusuna yatırılan canlıların yağ depolamasında ise bu dezavantaj avantaja dönüşür.

    ÜRETİM:
    Orta boy bir saklama kabında, un kurdu bakar gibi; kepek, mısır unu,talaş vs.. karıştırılarak yataklık oluşturulur. Yataklığa zaman zaman ekleme yapılmalıdır, un kurdundan farklı olarak yataklığı daha kısa zamanda tüketirler. Havuç,elma,patates sevdiği yiyecekler arasındadır. Mite vs. oluşumunu engellemek için verilen meyveler en fazla bir gün sonra çıkarılmalıdır. Yine mite oluşumuna önlem olarak bakıldıkları kabın ağzı açık bırakılabilir eğer yeteri kadar yüksekse. Tırmanamazlar. Su ihtiyaçları karşılanmalıdır, yoksa sıvı ihtiyacı için birbirlerini yemeye başlarlar.
    Üretimi bir hayli meşakatlidir. Çok saldırgan oldukları için, grup halindeyken korkudan pupa hale geçemezler, pupaya dönüşür dönüşmez yenileceklerini bilirler. Bunun için üretim hedefleniyorsa aşağıdaki fotoğaftaki gibi kurtları tek tek ayırmak gerekir. Ancak o zaman pupaya ardından böcek hale dönüşürler. Böcekler farklı bir saklama kabında yumurta viyolleriyle beraber üretime alınır ve uzunca bir süre yavrular için beklenir. Hem pupa hem de böcek halleri için 26-32 derece arası sıcaklıkta üretim artar.
                                                                         
     
    Avantajları:
    -Büyük sürüngenleri doyurmada büyük kolaylıktır.
    -Amfibilerin ihtiaçlarını karşılamakta üstündür.(Pacman, bull frog .. gibi)
    -Bakımları kolaydır.
    -Canlılar severek tüketir.

    Dezavantajları:
    -Saldırganlardı; zor ölürler, canlıya yem olma anında veya canlının türüne göre yutulma esnasında canlıya zarar verebilirler. Bunun için ölü yem kabul eden canlılarda morionun kafasını ezmek bir yöntem olabilir.
    -Çok fazla yağ içerirler. Bukalemun gibi canlılarda fazla yağlanma yapar ve zararlıdır.
    -Ana besin oluşturamazlar.



  24. blue80s liked bir konuya yazdı : by zgn in Morio Kurdu Üretimi   
    Latince adı: Zoophobus morio
    İngilizce adı: Morio worms
    Türkçe adı: Morio kurdu

             
          

    Morio Kurdu (İngilizce: Morio worms, Latince: Zoophobus morio) Orta Amerika ve Güney Amerika bölgelerinde yaşayan yaşamı boyunca yumurta,larva,pupa,böcek olmak üzere toplam 4 yaşam evresi geçiren bir eklem bacaklı canlı yem türüdür.
    Morio kurdunun larva formları besin değerleri açısından zengin olduğu için birçok hayvana yem olarak verilir.Sürüngenler,örümcekler, balık ve kuş türleri morio kurdunu severek tüketirler.Besin değeri larva halindeyken daha çok olması ve yumuşak olması canlı yem olarak kullanılmasındaki en önemli sebeptir.Larva boyutları 7 cm kadar olabilen bu canlılar saldırgan ve oldukça oburdur.Havuç,elma,kabak,patates gibi sebze ve meyvelerle beslenen ayrıca yataklığını tüketen morio kurtları besin ve su ihtiyaçlarını karşılamış olurlar.Yaşam alanları genellikle tahıllardan oluşan yataklıklardır.İdeal yaşam alanı sıcaklığı 25-30 derece, ideal nem oranı %60 olmalıdır.Saldırgan oldukları için koloni içerisinde pupa evresine giren canlı koloniye yem olur.Çünkü pupa evresinde fiziksel aktiviteleri azalır ve tehlike anında kaçamazlar.Bu yüzden grub halindeyken pupaya korkularından dönüşmezler.Morio kurdu için en büyük tehdit yamyamlık,kuş saldırıları,mite ve küflenme sorunlarıdır.
    Morio kurdunun her gün aynı canlıya yem olarak verilmesi yağlanmayı artıracağı için doğru değildir.Beslediğiniz hayvana göre haftada 3-4 kez larva olarak verilmesi daha sağlıklı olacaktır.Ayrıca böcek evresindeyken verilen canlı yemler büyük oldukları için canlıların ağız ve boğazlarına zarar verecektir.
    Büyük sürüngenler,tarantulalar ve amfibiler tarafından en çok tercih edilen yemlerden biridir. Üretimi kolay olmasa da bakımı ve saklanması kolaydır. Yetişkin bir larva(kurt) 4-5cm arası büyüklüğe ulaşır. Hem yüksek protein hem de yüksek yağ ihtiva eder. Bu nedenle sürekli yem olması zararlıdır, yem olduğu canlıda yağlanma problemi ortaya çıkar. Kış uykusuna yatırılan canlıların yağ depolamasında ise bu dezavantaj avantaja dönüşür.

    ÜRETİM:
    Orta boy bir saklama kabında, un kurdu bakar gibi; kepek, mısır unu,talaş vs.. karıştırılarak yataklık oluşturulur. Yataklığa zaman zaman ekleme yapılmalıdır, un kurdundan farklı olarak yataklığı daha kısa zamanda tüketirler. Havuç,elma,patates sevdiği yiyecekler arasındadır. Mite vs. oluşumunu engellemek için verilen meyveler en fazla bir gün sonra çıkarılmalıdır. Yine mite oluşumuna önlem olarak bakıldıkları kabın ağzı açık bırakılabilir eğer yeteri kadar yüksekse. Tırmanamazlar. Su ihtiyaçları karşılanmalıdır, yoksa sıvı ihtiyacı için birbirlerini yemeye başlarlar.
    Üretimi bir hayli meşakatlidir. Çok saldırgan oldukları için, grup halindeyken korkudan pupa hale geçemezler, pupaya dönüşür dönüşmez yenileceklerini bilirler. Bunun için üretim hedefleniyorsa aşağıdaki fotoğaftaki gibi kurtları tek tek ayırmak gerekir. Ancak o zaman pupaya ardından böcek hale dönüşürler. Böcekler farklı bir saklama kabında yumurta viyolleriyle beraber üretime alınır ve uzunca bir süre yavrular için beklenir. Hem pupa hem de böcek halleri için 26-32 derece arası sıcaklıkta üretim artar.
                                                                         
     
    Avantajları:
    -Büyük sürüngenleri doyurmada büyük kolaylıktır.
    -Amfibilerin ihtiaçlarını karşılamakta üstündür.(Pacman, bull frog .. gibi)
    -Bakımları kolaydır.
    -Canlılar severek tüketir.

    Dezavantajları:
    -Saldırganlardı; zor ölürler, canlıya yem olma anında veya canlının türüne göre yutulma esnasında canlıya zarar verebilirler. Bunun için ölü yem kabul eden canlılarda morionun kafasını ezmek bir yöntem olabilir.
    -Çok fazla yağ içerirler. Bukalemun gibi canlılarda fazla yağlanma yapar ve zararlıdır.
    -Ana besin oluşturamazlar.



  25. blue80s liked bir konuya yazdı : by zgn in Tarantula Türlerinden Başlangıç için En Uygunu   
    Hoşbulduk bu harika platformda olmak güzel, 
    Benim Şili'lim sling boydan beri benimle, bu canlılar diğer çoğu tarantula, örümcek, çıyan, akrep ve eklem bacaklı gibi sling boyda ve sub-adult'un başlarına doğru olan süreçte oldukça fazla hassaslar, deneyimsiz hobicilerimiz için adult boya yakın bir büyüklükte olan canlıları tavsiye ederim. 
    Handling konusunda tüm diğer vahşi hayvanlar gibi tutulmaktan hoşlanmazlar, ancak el uzatılması ve sakin yumuşak hareketleri tehdit olarak algılamazlar, doğru davranıldığı takdirde ısırma riski gonzales cinsi hamsterların ısırma riskinden çok çok daha azdır, bunu çok net bir şekilde söylemekte zarar görmüyorum.
    Taban malzemesi seçimi yemleme konusunda oldukça önemli, free-feeding şeklinde besleme yapılacaksa ( böceğin terraryuma salınması ve canlının doğal şekilde avlanması) verilen canlı yemin taban malzemesi altına saklanamaması vb durumlar için, ancak besleme cımbızı ile beslenecekse bu çok da sorun olmayacaktır, ben şahsen free-feeding'ten yanayım; gerek hayvanın doğal davranışlarını rahat bir şekilde sergileyebilmesi gerekse gözlem zevkim açısından tercihim bu yönde.
    Bu hayvanlarda en önemli noktalardan biri de nem ve saklanma alanıdır. Doğal malzeme ve profesyonel dekor malzemeleri ile çözülemiyor ise bir küçük-orta boy saksı ile yarısını taban malzemesinin içine gömüp bir yarım daire saklanma alanı yaparak canlınıza rahatça stressiz yaşam şartlarını sunabilirsiniz.